Investigador/ora

Pep

11 juny 2009 | Investigador/ora

Sóc químic i col·laborador del Departament de Química de la UdG

Qui ets i què fas?

Sóc en Pep Anton Vieta Corcoy. Vaig néixer a Blanes el 1986 i sóc químic i col·laborador del Departament de Química de la UdG.

Tinc un bloc de divulgació científica titulat PepQuímic i vaig ser un dels autors de la pàgina web de l’Itinerari Químic per la ciutat de Girona, creat pel Dr. Josep Duran (Departament de Química de la UdG).

Recomana’ns un llibre, i un web de divulgació científica

Recomanaria el llibre Ciència recreativa, escrit el 1918 a Girona per Josep Estalella. Aquest llibre, carregat d’experiments per fer a casa, marca l’inici de la divulgació de la ciència a la nostra ciutat, tasca que encara estem fent des del mateix lloc on l’autor va escriure aquest recull d’experiments.

M’interessen els blocs com a eina de divulgació científica, pel seu dinamisme i per la capacitat d’interacció autor-lector que presenten, ja que reforcen la comunicació. Un de molt bo és Chemistry.about.

A la pàgina web us presentaré Periodicvideos, on trobem experiments i/o demostracions amb cadascun dels 118 elements de la taula periòdica.

Recomana’ns un museu o un centre divulgatiu

Un museu de la ciència que tenim molt proper és el CosmoCaixa de Barcelona. Sobretot en recomano les activitats/demostracions. A l’estranger haig de recomanar el Science Museum de Londres, gran museu en un edifici de 5 plantes dedicades a les diferents branques de la ciència, així com a la seva història. Sobretot no us en perdeu la llibreria.

Vaig decidir fer-me científic perquè…

Ja des de ben petit vaig tenir curiositat per la ciència. Jocs de química, llibres d’il·lusions òptiques i trucs de mans m’endinsaven cada cop més en aquest món tan apassionant. Fins i tot, a casa encara em recorden que de ben petit no se’m podia portar a dinar a fora per les “barreges” que feia durant la sobretaula. Les meves primeres “dissolucions”!

Quan arribo a casa el primer que faig és…

Treure’m les sabates i posar-me les sabatilles. A casa m’agrada estar-hi còmode.

M’apassiona… perquè…

El mar m’apassiona perquè a voltes és plàcid i a voltes és brau. Tal com diu la cançó de remar, el mar és calma i és temporal. Hi habiten gran varietat d’éssers, tots fascinants, des de la minúscula i inofensiva tellerina al magnífic i temut tauró blanc. I el més emocionant, la major part del gran blau encara és desconeguda per nosaltres. El misteri és el motor de l’avanç de la ciència!

Era una pel·lícula… Us la recomano! Imprescindible!

Braveheart és una pel·lícula que el primer cop de veure-la em va emocionar. Està basada en la història de William Wallace i la mescla perfecta de patriotisme, amor, lluita per la llibertat,… i, tot plegat, envoltat d’un paisatge únic, l’Escòcia del segle XIV, ens dóna un producte cinematogràfic espectacular. Us la recomano fermament!

Una ciutat especial…

Més ben dit, anomenaré una vila especial, la vila de Blanes, la meva vila natal i dels meus avantpassats. Per mi és un territori especial perquè és sinònim de “casa”, però el visitant també queda meravellat a l’arribar en un dia assolellat d’estiu. Sa immensa Palomera, pòrtic de la Costa Brava, la punta de Santa Anna endinsant-se mar enfora; el castell de Sant Joan, des d’on es divisa tota la badia de Blanes fins a la punta del Tordera; el moll, refugi dels quillats que cada tarda ens porten el peix més fresc… I, per mi, l’espectacle més impressionant és viure els temporals de tardor i d’hivern, quan el mar enfurismat decideix engolir tot el passeig, emetent aquells roncs que tant m’agrada sentir des del llit.

Darrerament, la nostra població ha evolucionat i crescut molt, però encara conserva el seu encant de vila marinera.