Aventures científiques | Biologia | Expedicions

Madagascar, natura i biodiversitat al vuitè continent

12 gener 2016 | Aventures científiques, Biologia, Expedicions

Amb un territori que abraça menys del 2% de la superfície de tot l’Àfrica, l’illa de Madagascar figura en la cinquena posició de la llista dels països amb més biodiversitat del món.
A Madagascar viuen un gran nombre d’espècies úniques que no es troben enlloc del planeta. Un 83% de les seves 15.000 espècies de plantes només es troben a Madagascar, més de 300 espècies de granotes úniques a tot el món, un 36% de totes les famílies de primats del planeta, un 50% de tots els camaleons coneguts i més de 1.000 espècies d’orquídies diferents! No és estrany, doncs, que nombrosos ecòlegs i paleontòlegs hagin denominat l’illa de Madagascar com el vuitè continent.
Us proposem una expedició científica per conèixer de prop la increïble biodiversitat d’aquesta illa. Junts viatjarem a les remotes selves de Madagascar i explorarem les seves singulars espècies. Parlarem de lèmurs i papallones gegants, però sobretot us durem amb nosaltres a descobrir els fascinats rat-penats que viuen als boscos tropicals dels seus parcs nacionals! També anirem a visitar les comunitats locals i junts reflexionarem sobre les amenaces que planen sobre aquesta illa. Malauradament, més del 85% dels boscos originals de Madagascar ja han desaparegut per sempre. Intentarem entendre el perquè i descobrir formes de conservar l’espectacular biodiversitat que fa d’aquest país un lloc únic.
Esteu preparats per descobrir el vuitè continent de la mà d’un grup d’investigadors catalans i finesos, de la Universitat de Hèlsinki, acabats d’arribar a Madagascar des de la freda Finlàndia? Recerca en Acció seguirà les passes d’aquest grup de biòlegs i ecòlegs disposats a apropar-vos l’exuberant fauna i flora d’aquesta illa fins a les pantalles dels vostres ordinadors.

1. angel

hola em dic angel vos estic escrivint desde ulldecona que ami tambe màgradaria esta al vuite continent. Amb vatros i que expliqueseu tot el que hi ha a la illa de madagascar. un saludo adeu.

2. Àlex Garcia

Hola, em dic Àlex i sóc de l’institut Manuel Sales i Ferré d’Ulldecona, en una matèria optativa sobre el medi ambient ens han dit de llegir aquest blog i comentar-ho. Ho he llegit i tinc ganes de seguir-vos i espero que vagi bé el vostre projecte.

3. youssef hadri

Hola, em dic Youssef Hadri i sóc de l’institut Manuel Sales i Ferré, que esta a Ulldecona, a classe fem una matèria de optativa sobre el medi ambient. La professora ens ha recomanat de llegir aquest bloc i comentar-ho. M’ha agradat molt, i vos seguiré per aprendre més.

4. Dalila

Hola em dic Dalila de l’Institut Celestí Bellera i m’agradaria saber quines malalties poden transmetre els rat-penats i en quin sentit l’ecolocalització dels cetacis és menys sofisticada que dels rat-penats.

5. Tudor

Com us ho feu per trobar totes les espècies que hi han?

6. omar

Hola em dic omar vos astic escribin desde l’institut manuel sales i ferre d’ulldecon.Ami tambe magradaria estas al madagascar para vore noves espesies d’animals i plantes.UN salud adeu

7. alin todoran

Hola em dic Alin i soc d’Ulldecona institut Manuel Sales i Ferré i vull saver com trobeu les especies i magradiaria estar amb vosaltres i parlar amb vosaltres.