Investigador/ora

Francesc

14 desembre 2009 | Investigador/ora

Un somni a la meva vida seria ser el capità de l’Enterprise i tenir al Sr. Data o al Sr. Spock per discutir de ciència amb ells.

Qui ets i què fas

Treballo en Genètica evolutiva utilitzant l’espècie model Drosophila subobscura. En concret estudio la colonització del continent americà per la esmentada espècie, l’efecte de la selecció natural i altres mecanismes evolutius sobre diferents inversions cromosòmiques, la recombinació a nivell inter- i intra-gènic utilitzant diferents marcadors moleculars. Tinc altres temes d’interès com ara la ecologia de diferents espècies del gènere Drosophila i la Genètica forense.

Recomana’ns un llibre, i un web de divulgació científica

Com a llibre “La teoría de la Evolución”, de Francisco J. Ayala. I com a web de divulgació científica la de la revista  Drosophila Information Service: http://www.ou.edu/journals/dis/  on es pot trobar molta informació sobre aquest organisme.

Recomana’ns un museu o un centre divulgatiu

A mi m’agrada el Museu de la Ciència de Barcelona. Té una visió evolutiva de la biologia que el fa molt interessant.

Vaig decidir fer-me científic perquè m’agradava observar fenòmens naturals, fer recerca, tenir el neguit de trobar coses, pensar hipòtesis i la forma de provar-les.

El que m’agrada de fer recerca en genètica és la satisfacció d’obtenir resultats. Quan surt alguna cosa no esperada és fascinant. Cal trobar respostes i això m’encanta.

A la meva discografia no hi falta Pink Floyd. O Peter Gabriel, Janis Joplin, Rolling Stones, Eurythmics…..

Quan arribo a casa el primer que faig és fer petons als meus nens i a la meva muller.

Entre els meus llibres no hi pot faltar la trilogia  de John Le Carre de l’agent Smiley. És investigació.

El meu lloc preferit per perdre’m és San Francisco o Califòrnia en general.

M’apassiona el futbol perquè combina estètica amb estratègia i té un factor d’atzar important.

Per esbargir-me no hi ha res com anar a la platja. És un lloc on no puc fer res i em descansa.

El viatge que em va encantar va ser anar a Califòrnia per primera vegada.

Un somni a la meva vida seria ser el capità l’Enterprise i tenir al Sr. Data o al Sr. Spock per discutir de ciència amb ells.

La darrera producció de Star Trek era una pel·lícula trepidant. Us la recomano!

Una ciutat especial San Francisco.

Una petita meravella que sovint tenim molt a prop i podem ignorar és gaudir dels fills i de la família.