Investigador/ora

Thorsten

21 gener 2008 | Investigador/ora

Va estudiar física a la Universitat d'Hamburg (Alemanya). Va començar a treballar en el camp de la física d'altes energies durant la diplomatura de la tesis en el Deutschen Electrón Synchrotron (DESY) a Hamburg. El tema de la seva tesi doctoral va ser el desenvolupament d'un experiment per a intervenir l'Ion-Feedback sota l'ús de Gas Electron Multiplier (GEM) en un detector de gas.

L'any 2001 va continuar la seva col·laboració amb el mateix equip científic per a realitzar la seva tesi doctoral sobre dos temes. Un projecte va ser el disseny, construcció i posta en marxa d'una Time Projection Chamber (TPC) que és un tipus de detector de gas. Aquest es va emprar per tal d'investigar les possibilitats de detectors GEMs en camps magnètics de fins a 5 T. Això és important perquè es considera a GEMs com una tecnologia que es pot usar per a la TPC de l'International Linear Collider  (ILC). Aquest ILC és un projecte de col·lisionador electró-positró que s'està desenvolupant en aquests moments com a complement al Large Hadron Collider (LHC). En aquest cas, el LHC és un col·lisionador protó-protó que comença la presa de dades el 2008.

El segon tema de la tesi doctoral va ser l'anàlisi de dades gravades en l'experiment H1 del col·lisionador electró-protó anomenat HERA al laboratori DESY. Es va mesurar la quantitat de producció de b quarks en reaccions on l'electró resolt els quarks dins el protó i que s'anomena Deep Inelastic Scattering (DIS).

L'any 2005, després de la seva tesi doctoral, es va traslladar a Barcelona per a treballar a l'IFAE com a estudiant postdoctoral. Actualment està involucrat en l'experiment de neutrins T2K que també està usant una TPC com a detector central. A més, està treballant per a un experiment l'objectiu del qual és mesurar el doble beta decaient sense neutrins usant una TPC plena amb Xenó.