Investigador/ora

Jacob González-Solís Bou

01 febrer 2015 | Investigador/ora

Qui ets i què fas? Sóc investigador del Institut de Recerca de la Biodiversitat (IRBio) i professor del Departament de Biologia Animal de la Universitat de Barcelona i des de fa 20 anys em dedico a la recerca en la biologia i conservació dels ocells marins de punta a punta de l’Atlàntic i al Mediterrani.
Recomana’ns un llibre i un web de divulgació científica…  “La falsa medida del hombre”, de Stephen Jay Gould, una obra demolidora contra el determinisme biològic, o dit d’una altre manera, com demostrar que les nostres capacitats no depenen del color de la pell, ni del sexe ni de la classe social, sinó només de nosaltres. Un web: Understanding Evolution (http://evolution.berkeley.edu/), un viatge divertit i rigorós per l’evolució.
Recomana’ns un museu o un centre divulgatiu…  El Royal Thyrrel Museum (http://www.tyrrellmuseum.com/). Un passeig per l’arbre de la vida entre fòssil de dinosaures.
Vaig decidir fer-me científic… per no perdre mai la capacitat de fer-me preguntes.
A la meva discografia no hi falta… Cesária Évora, Neusa, Michel Montrond i Youssou N’Dour.
El que m’agrada de fer recerca és… deixar-me emportar per la curiositat, seguir la meva intuïció, perseguir el que em motiva, il·lusionar-me amb una nova pregunta i ser el primer que veu uns resultats totalment nous.
El meu lloc preferit per perdre’m és… l’Àfrica subsahariana.
M’apassiona… escapar-me a illes remotes on la petjada de l’home es encara invisible i els animals no s’espanten de mi. Sovint em preguntem: com agafes els pingüins? La resposta és molt senzilla, se’m queden mirant i els agafo amb la mà!
El viatge que em va encantar va ser… 3 mesos a les Geòrgies del sud treballant amb les aus marines més grans del món.
Una ciutat especial? No em busqueu en una ciutat.
M’agradaria conèixer personalment a… Charles Darwin.
Una pel·lícula que m’encanta és… Nómadas del viento.

1. Corinne Jordà

Bon dia
    Soc la professora de biologia i Ciències de la Terra de Batx. a St. Peter’s School de Barcelona.
    Ens interessa molt fer el vostre seguiment, de fet, ja ens hem llegit el 5 primers “missatges”
    Volem emmarcar ho dins de l’ecologia que començarem després de la Setmana Santa. Espero que us escriguin aviat i s’estableixi una enriquidora relació.
    Cordialment
    Corinne Jordà

• Jacob

Hola Corinne,
      perdona per respondre tant tard al teu missatge. Vaig una mica atabalat! m’alegro molt que us interessi el que fem nosaltres i tant de bo us continuï engrescant i us estigui servint per enllaçar-ho amb diversos aspectes de l’ecologia. Si em feu algun comentari més (crec que algun dels teus alumnes ja m’ha escrit) intentaré contestar el més ràpid que pugui!

2. Guillem Chacon

Excel·lent tasca, enhorabona per la gran feina!