Experimenta

Observem la fotosíntesi

29 novembre 2021 | Biologia, ESO, Experimenta

Els arbres i les plantes es fabriquen el seu propi aliment. Per a fer-ho, necessiten aigua, sals minerals, diòxid de carboni i llum solar. Els arbres i les plantes absorbeixen l’aigua i les sals minerals dissoltes en ella a través de les arrels. Aquesta aigua i minerals pugen des de l’arrel a les fulles a través de la tija. Aquí, a les fulles, prenen el diòxid de carboni que és un gas que forma part de l’aire. A les fulles es troba una substància pròpia de les plantes de color verd, la qual s’anomena clorofil·la. Aquesta atrapa la llum solar que les plantes reben del sol, combinant aquesta llum solar, el diòxid de carboni, l’aigua i les sals minerals les plantes es fabriquen el seu propi aliment. Aquest procés s’anomena la fotosíntesi. Les plantes, quan fan la fotosíntesi, alliberen oxigen que passa a l’atmosfera i és l’oxigen que nosaltres necessitem per respirar.

L’objectiu d’aquest experiment és demostrar el procés de fotosíntesi, observant una planta que passa per aquest procés i analitzar si l’aigua, el diòxid de carboni i el sol són essencials per la fotosíntesi.

Menció X(p)rimenta 2021 en la categoria Secundària. Escola Betània-Patmos (Barcelona).