Pregunta

Per què envellim?

06 febrer 2012 | Biologia, Pregunta

Perquè envellim? Què li passa a la cèl·lula que va perdent vida fins a morir? I perquè tenim aquestes conseqüencies en el nostre cos (cabell blanc, arrugues…)?

Pregunta proposada per: Lara Santana
Benvolguda Lara,
Planteges un seguit de qüestions tan interessants com llargues de contestar.
Et proposem que accedeixis a diverses entrades del magnífic bloc El Centpeus, que redacta el biòleg i divulgador Daniel Closa, membre també del Consell Assessor de Recerca en Acció.  Són aquestes:
Com llàgrimes en la pluja   Una de les variables que millor indiquen l’esperança de vida és el ritme cardíac, perquè està relacionat amb la taxa metabòlica.
Viure mil anys   Una peculiar experiència per identificar les diverses causes que originen la mort de les cèl·lules i el dany molecular.
Nobel de medecina: protegint cromosomes  Explicació del paper d’un enzim particularment important per controlar l’envelliment de la cèl·lula o la seva supervivència
Aquesta “coseta” dels mascles  Per què els homes envelleixen pitjor i moren abans que les dones? La resposta sembla estar als cromosomes.
Esperem que aquests texts et donin prou informació sobre alguns aspectes de l’envelliment. I et recomanem el llibre Per què envellim? On trobaràs tota la informació a les teves preguntes.
Moltes gràcies per participar-hi.
Recerca en Acció