Investigador/ora

Francesc Cecília

09 novembre 2011 | Investigador/ora

m’agrada la interdisciplinarietat del mètode arqueològic

Em dic Francesc Cecília, i sóc arqueòleg i investigador predoctoral a la IMF-CSIC. Utilitzo imatges de satèl·lit a diferents escales d’anàlisi per observar la fisiografia d’un territori. Combino aquesta informació amb dades geològiques, climàtiques i arqueològiques per inferir en com ha pogut canviar un paisatge i, d’aquesta manera, extreure hipòtesis sobre patrons d’assentament i estratègies d’explotació de recursos. Actualment aplico aquesta metodologia al Gujarat del nord, India.

Recomana’ns un llibre, i un web de divulgació científica.

Llibre: Archaeology as Human Ecology (Karl W. Butzer, 1982)

Portals: el de la NASA (National Aeronautics and Spatial Administration) i el de la ESA (European Space Agency).

Recomana’ns un museu o un centre divulgatiu. Els centres de l’Smithsonian , als EUA.

El que m’agrada de fer recerca en arqueologia és… la interdisciplinarietat del mètode arqueològic, que permet integrar diferents camps científics de recerca per millorar la nostra percepció i coneixement sobre les comunitats humanes del passat.

A la meva discografia no hi falta… Rock o indie folk del bo, tant del que permet relaxar-se com saltar i ballar! Tot i que la música índia està plena de sorpreses….

El meu lloc preferit per perdre’m és… si estem de prospecció, un turó d’una duna sota les estrelles; si és a BCN, qualsevol punt elevat amb bones vistes!

… era una pel·lícula…. Us la recomano!/imprescindible! Bé… no és ben bé la resposta desitjada, però m’encanta l’”evolució” dels crèdits finals (si, si…) de la pel·lícula Wall-e.

Una petita meravella que sovint tenim molt a prop i podem ignorar són els aqüeductes de Barcelona entrant per l’antic perímetre romà. Els podem observar des del vestíbul de Casa l’Ardiaca.