Extraieu el vostre ADN!

09 febrer 2022 | Biologia, Destacat, ESO, Material didàctic

Científica: Gemma Marfany

Centre de Recerca: Universitat de Barcelona (UB)

Temàtica: Genètica

Nivell educatiu: 3r i 4t ESO

Repte

Sabeu el que és l’ADN? Heu vist mai el vostre ADN?

En aquest vídeo la investigadora Gemma Marfany us explica que és l’ADN i els passos a seguir per extreure l’ADN de la mucosa bucal. Sereu capaços de fer l’experiment a l’escola o a casa?
El repte que us planteja és analitzar que passaria si modifiquessiu el protocol a seguir per extreure l’ADN. Què passaria si en comptes d’utilitzar una solució salina s’utilitzés una solució àcida, com el vinagre o la coca-cola? O si se li hagués posat una solució bàsica com el lleixiu?

Explicació detalla del Repte

Solució

Heu pogut extreure i visualitzar correctament l’ADN? Si heu extret poc ADN, en el vídeo següent la Gemma us dona alguns consells del que us ha pogut passar i com solucionar-ho per la pròxima vegada.

A més també us explica la solució al repte proposat, us explica el perquè s’ha d’utilitzar una solució salina i no una solució àcida o bàsica. Heu arribat a la mateixa conclusió que ella. Per saber la resposta mireu el vídeo que trobareu a continuació. Si us quedeu fins al final escoltareu les preguntes fetes per l’alumnat de diferents centres escolars a la Gemma Marfany.

Algunes preguntes són:

• Quin ha estat el reptes més difícil de superar en la seva carrera?
  • Què s’ha d’estudiar per ser genetista?
  • S’estan modificant gens defectuosos en humans amb enginyeria genètica?