Jocs i recursos educatius

Parlem de Volcans

07 març 2011 | Geologia, Jocs i recursos educatius

QueQuiCom ens endinsa en els secrets de la vulcanologia de Tenerife

Els volcans de Tenerife han conformat una illa on la lava és la seva protagonista i on destaca el Teide, volcà que encara està actiu i que ha conformat enormes tubs volcànics, tal com ha mostrat el programa Quequicom del 25 de maig de 2010.

TURISME DE VOLCANS

VULCANOLOGIA

• Expedicions per investigar els volcans. No us perdeu Històries de volcans sobre viatges a Els Andes, El Salvador i Islàndia.
  • Simula una erupció volcànica!  El geòleg David Brusi mostra com es pot simular una erupció volcànica en un petit recipient, únicament amb cera, sorra, aigua i foc.
  • Volcano Livecams. Recull de webcams que ofereixen imatges a temps real de més de 50 volcans de tot el món, del portal web Stromboli Online que ofereix gran quantitat d’informació, fotos, vídeos i altres recursos relacionats amb aquest fenomen natural.
  • Volcans de lava  Diferents vídeos, imatges i articles sobre volcans de lava de la National Geographic
  • Global  Volcanism Program . Web del Smithsonian amb informació vistosa sobre erupcions i volcans de tot el món
  • US Geological Survey’s Volcano Hazards Program  Portal web del Programa de Riscos Volcànics del Servei Geològic dels EUA, encarregat de monitoritzar l’activitat volcànica a nivell mundial i d’establir-ne nivells d’alerta.
  • Los tubos volcánicos  Article que explica de forma clara i detallada la formació i funcionament dels tubs volcànics
  • Worlds Longest Lave tubes  Top dels 200 tubs volcànics més llargs del món
  • NASA’s Earth Observatory of Natural Hazards  Ofereix informació sobre erupcions volcàniques recents, entre altres desastres naturals, i les situa en un mapamundi oferint imatges per satèl·lit actualitzades de l’esdeveniment.