Observa el volcà Kilauea

16 novembre 2021 | Fenòmens naturals, Geologia

El volcà Kilauea està situat al llarg de la riba sud de l’Illa de Hawaii i és el més actiu dels cinc volcans que hi ha a l’illa. El volcà Kilauea té entre 300.000 i 600.000 anys d’antiguitat, però fins fa uns 100.000 no va sorgir sobre el nivell del mar. Kilauea és un volcà construït gairebé per fluixos de lava fluida, a diferència dels volcans més explosius la lava la qual és molt fluida, recorre més terreny i això fa que tingui una gran mida i baix perfil. Aquests tipus de volcans reben el nom de volcans escuts.

El Kilauea és un volcà en actiu i ha estat en erupció gairebé de forma contínua des de 1983. L’any 2018 va tenir lloc una de les erupcions més importants del volcà.

El centre US Geological Survey (USGS) està focalitzat en l’estudi i informació dels perills naturals que amenacen vides. Entre tots els recursos, cal destacar el conjunt de webcams que tenen instal·lades per estudiar el volcà Kilauea. Les webcams estan actives tant de dia com de nit. A més d’enregistrar les fonts de llum, s’hi han instal·lat webcams tèrmiques que registren la calor i permeten obtenir informació més rellevant.

Per accedir a totes les webcams disponibles fes clic a la imatge següent:

Si vols treballar amb l’alumnat els volcans, al portal USGS hi ha penjat un recurs educatiu, en anglès, que et permetrà introduir vulcanisme dels punts calents, l’aparició misteriosa d’un llac al cim de Kilauea, habilitats bàsiques de gràfics amb dades reals de l’USGS i la cultura nativa hawaina des de la perspectiva STEAM. Per accedir-hi fes clic a l’enllaç següent:

El mateix portal també posa a disposició de la societat més recursos relacionats amb els volcans, entre els quals cal destacar un mapa mundial amb els volcans, una galeria multimèdia amb imatges, vídeos, àudio i webcams en directe, i més recursos educatius, entre altres coses.

Referències