El Museu dels Volcans d'Olot

15 juliol 2010 | Turisme científic

Un equipament ideal per a entendre la naturalesa geològica de la terra, les causes dels terratrèmols i dels volcans i quines són les principals característiques del vulcanisme a casa nostra

La recent erupció del volcà islandès de nom impronunciable ha despertat l’interès per la vulcanologia. El millor lloc de Catalunya per a conèixer i entendre quina és la naturalesa geològica de la terra, les causes dels terratrèmols i dels volcans i quines són les principals característiques del vulcanisme a casa nostra és el Museu dels Volcans d’Olot. No en va, a la Garrotxa hi ha una cinquantena de volcans, que afortunadament estan apagats.

El museu, situat al bell mig del Parc Nou, és la secció de Ciències del Museu Comarcal de la Garrotxa. Els seus continguts se centren en la presentació del medi físic de la Garrotxa incidint, per una banda, en els fenòmens sísmics i vulcanologics i, per l’altra, en els principals ecosistemes de la comarca.

L’exposició es complementa amb un muntatge audiovisual de vuit minuts de durada que ens parla de l’activitat sísmica i volcànica de la zona i en el decurs del qual el visitant pot viure la simulació d’un terratrèmol.

Les noves tecnologies també s’han aplicat al coneixement dels volcans. Una de les últimes novetats incorporades al museu és un programa interactiu didàctic que descobreix, a través d’una pantalla tàctil, les principals característiques dels volcans: què és un volcà i de quines parts consta, quins tipus d’erupcions existeixen, etc.

Més informació: http://www.turismeolot.com/ca_63_i.htm