Notícies

Trobada de joves investigadors amb premis Nobel de química

27 juliol 2009 | Notícies

Us presentem tres articles que expliquen la trobada.

Cada any se celebra a Lindau (Alemanya) una interessant trobada entre investigadors joves i científics distingits amb el Premi Nobel. L'edició d'enguany s'ha dedicat a la química i ha aplegat 23 premis Nobel i 580 investigadors de 67 països.

A la trobada hi van assistir dues investigadores catalanes, l'Eva Pellicer i la Elena Herrero, que ens han escrit dos texts preciosos en els que relaten la seva experiència.

L'Eva ha redactat dos articles:

Tot tenyint el sistema nerviós de color verd fluorescent, on explica la seva reunió amb el Premi Nobel Martin Chalfie, el científic que va introduir per primer cop unes proteïnes fluorescents en els organismes vius per tal de fer visibles processos biològics abans invisibles.

Descobrint els perills dels CFCs contra la capa d'ozó, on comenta la conversa Sherwood Rowland, qui va rebre el Premi Nobel per establir una relació causa – efecte entre l'augment del forat dins la capa d'ozó i l'emissió de CFC (Compostos clorofluorocarbonats). Una recerca que no fou fàcil ja que durant vint anys aquest científic es va sentir sol quan la major part dels científics el consideraven un exagerat.

Per la seva part, l'Elena Herrero ha escrit el text Convivint amb 23 premis Nobel, on ens comenta els aspectes humans d'una trobada "que és una ocasió per posar en contacte a persones molt diferents, que comparteixen interessos i il·lusions, i que s'han enfrontat (o ho hauran de fer) a obstacles i preocupacions similars".

La lectura d'aquests articles és una oportunitat per a copsar l'experiència que suposen les xerrades i el gran interès dels temes científics tractats.