Notícies

Com treballar el projecte de Darwin a classe?

08 gener 2010 | Notícies

Gràcies als relats dels dos equips científics que participen al projecte “De la Terra del Foc a les Galápagos” podem tenir un material rigoròs i original per treballar l’evolució a les aules!

Aquest projecte fa el seguiment de dues expedicions científiques que segueixen la petja de Darwin. El projecte us ofereix el relat viu i directe del treball dut a terme per diversos científics catalans en aquestes contrades, amb l’objectiu de divulgar la tasca que Darwin hi va dur a terme i explicar els fonaments científics de l’evolució. I ho faran mitjançant els missatges que publicarem al Diari de Recerca d’aquest projecte. Només cal que hi entreu regularment per descobrirho.

La metodologia a classe, per tant, és senzilla, es tracta de plantejar a l’alumnat el tema –com devia ser el viatge que va fer Darwin; què deu dir la teoria de l’evolució; etc. – i posteriorment anar treballant la informació del Diari de Recerca i de les imatges. Es pot treballar en grups o amb tot el grup-classe i al final poden sorgir materials tant interessants com aquest, que ens presenta l’Aleix (11 anys)!

A més el projecte ofereix altrs opcions:

1.- Envieu una pregunta!  Tothom pot fer una pregunta mitjançant la secció Pregunta a un Científic. El nostre equip contestarà les qüestions plantejades, i les respostes seran publicades al portal.

2.- Experiment. Veure de primera mà l’evolució amb l’experiment que us proposem

3.- Interactiu. O experimentar-ho amb el joc de l’evolució

4.- Enigma. Podeu respondre l’enigma i participar en el sorteig de dos lots de llibres!

5.- Aprofundeix. Com obtenir més informació? Llibres, enllaços i articles al vostre abast en aquest apartat.

Els científics poden fer xerrades a les escoles.

Les escoles de Catalunya i de les Illes Balears interessades a fer aquest seguiment actiu del projecte poden sol·licitar que un científic visiti l’escola per tal de dur a terme una xerrada divulgadora sobre els aspectes clau per entendre l’evolució. El títol de la xerrada és “Què és la teoria de l’evolució?” i està pensada com a una introducció al concepte que serveixi per aclarir conceptes i desfer-ne els tòpics. En el cas de Catalunya, la xerrada serà duta a terme per membres de l’equip científic de l’expedició. En el cas de les Balears, les xerrades seran efectuades per un científic de la Universitat de les Illes Balears.

Per a més informació, o per a concretar-ne la participació de les xerrades, preguem a les escoles catalanes i balears interessades que contacteu amb el portal Recerca en Acció i ens feu saber l’adreça de l’escola, el nivell educatiu del grup interessat, el nombre aproximat d’alumnes, l’època aproximada en que us aniria bé realitzar-les, i les dades de contacte amb ewl professor responsable.

Aprèn, participa, descobreix i experimenta amb recerca de la mà dels equips científics!