Investigador/ora

Pep

18 desembre 2007 | Investigador/ora

És investigador científic del Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) i treballa a l'Institut de Ciències del Mar (ICM) a Barcelona.

El seu principal interès és l'estudi de l'abundància i de l'activitat microbiana així com dels efectes en l'ecosistema degut tant a la seva abundància com a la seva activitat. Això implica l'estudi dels factors que regulen l'abundància dels microorganismes planctònics i d'aquells que regulen l'estructura de les comunitats microbianes (mida, funció i estructura taxonòmica). També s'ha de tenir en compte com els canvis físics que es donen en l'ambient marí afecten aquests paràmetres i a diferents escales (estructures de macro-, meso- i microescala). Pertany al grup d'Ecologia Microbiana del Departament de Biologia Marina i Oceanografia de l'ICM.

Ha treballat amb grups de recerca de països diversos. Va començar a estudiar els microorganismes de llacs catalans (Banyoles), centreeuropeus i temperats de Canadà, a llacs africans, sud-americans i antàrtics, a llacunes costaneres, a embassaments com ara a Sau, a llacunes salobres,… Desprès va continuar estudiant els oceans i va viatjar fins a l'Antàrtida, l'Àrtic, el Mediterrani, el Pacífic i l'Atlàntic. Ha publicat treballs de recerca en revistes nacionals i internacionals.

La seva tasca tant educativa com divulgativa ha estat important. Ha participat en formació universitària (UAB, UB, UPC, Universidad de Cádiz, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria i a la Universidad de Buenos Aires (Argentina). És membre de Lacenet (Xarxa Educativa del Bages). Ha publicat diverses guies educatives així com treballs de divulgació científica.