Investigador/ora

Enrique

21 gener 2008 | Investigador/ora

Enrique Fernández (Villaviciosa, Astúries, 1948) és catedràtic de la Universitat Autònoma de Barcelona des de 1987 i Director de l'Institut de Física d'Altes Energies (IFAE) des de la seva fundació en 1991. Ha treballat en experiments de neutrins a l'Argonne National Laboratory i al Fermi National Laboratory a Illinois, USA, des de 1974 a 1980. També ha treballat en interaccions d'electrons i de positrons a SLAC (Stanford), Califòrnia, de 1980 a 1985 i en el CERN, Ginebra, des de 1985 al 2002. Del 2002 al 2004 també ha treballat en l'experiment de neutrins K2K a Japó i en l'actualitat està involucrat en la preparació de dos experiments en Cosmologia Observacional: DES (Dark Energy Survey) i PAU (Physics of the Accelerating Universe), en aquest últim com a coordinador d'un projecte Consolider Ingenio 2010 del MEC.

També ha estat membre de diverses comissions responsables de la definició de l'estratègia científica internacional en el camp de la física de partícules, havent estat President d'ECFA (European Committee for Future Accelerators) de PANAGIC (Particle and Nuclear Astrophysics and Gravitational Waves Committee) i actualment del SPC (Scientific Policy Committee) del laboratori CERN. El 1995 li va ser atorgada la Medalla Narcís Monturiol de la Generalitat i el 1998 va ser triat Acadèmic Corresponent de la Reial Acadèmia de Ciències Exactes Físiques i Naturals de Madrid, en el marc de la qual ha participat en diversos programes de divulgació científica.