Història d'E coli i d'altres bacteris

22 juny 2011 | Diari de recerca

Els bacteris són arreu, fan de tot i formen una part essencial del nostre organisme, tal I com explica Quequicom.

Alguns recursos per a saber-ne més:

Types of Bacteria   Portal d’informació que recull articles divulgatius, escrits per experts, sobre els bacteris i com aquests ens  afecten a la nostra vida quotidiana i a la nostra salut.

Microbial Life in Extreme Environments  Recurs educatiu sobre els extremòfils, organismes que necessiten unes condicions ambientals extremes per poder viure.

Were Bacteria the First Forms of Life on Earth?  Article  publicat a ActionBioscience per l’American Institute of Biological Sciences, on s’analitza de forma entenedora el paper de les bactèries en l’origen de la vida a la terra i s’ofereix un grapat de recursos d’informació complementària per a estudiants i educadors.

The Melissa Project a Catalunya: Projecte Melissa UAB  La UAB participa al projecte MELiSSA de l’Agència Europea de l’Espai amb l’única instal·lació europea dissenyada per demostrar la viabilitat dels sistemes tancats de suport a la vida, que inicien el camí cap a l’autonomia dels éssers humans a les missions espacials de llarga durada.

Explore the bacterial cell  Animació interactiva que ens permet explorar l’interior d’una bacteria.

Bacterial Movie Theater  Recull de vídeos de curta durada del Rowland Institute for Science de Harvard, per entendre la motilitat i el comportament dels bacteris.

The Virtual Bacterial ID Lab  Laboratori virtual del Howard Hughes Medical Institute que ens permet familiaritzar-nos amb les tècniques d’identificació de bacteris a partir del seu ADN.

Virtual Museum of Bacteria  Ofereix informació i enllaços a altres recursos web en l’àmbit dels bacteris i la bacteriologia.

Pandemic  Joc de taula en el qual els jugadors, en el rol de científics, lluiten contrarellotge per contenir i trobar la cura de quatre malalties que s’estenen per diferents punts del planeta.