Instruccions

Ets dins un labernit màgic i, per tant, als dominis d'un mag.

El mag t'anirà donant instruccions per tal que puguis sortir del laberint sa i estalvi.

El joc és més sorprenent si tens en compte que l'ordinador no ha de rebre cap informació sobre les posicions que ocupes en cada moment. Procura no passar per sobre les habitacions amb el punter i de fer els moviments mentalment.

Tot i així, recorda que ets dins els dominis d'un mag i els mags -encara que siguin informàtics- poden llegir-nos el pensament...

Explicació Matemàtica:

Trobaràs més informació sobre aquest joc a: El laberint màgic: la màgia del mínim esforç.

El joc de màgia del Laberint és molt senzill de fer i d'explicar. El model matemàtic que hi ha al darrere és una quadrícula de 3x4 caselles on els nombres parells i senars s'alternen com en un taulell d'escacs:

Un cop ens adonem d'aquest fet hem de fixar-nos en que passa quan ens movem d'una habitació a una altra:

  1. Tant se val com les fem, però si fem un nombre SENAR de passes acabarem sempre en una habitació amb una paritat diferent a la de l'habitació de sortida. És a dir, si estem en una habitació senar acabarem en una habitació parell i a l'inrevés.
  2. Si, pel contrari, fem un nombre PARELL de passes acabarem sempre en una habitació amb la mateixa paritat que la de sortida.

Així, si en algun moment l'ordinador pot endevinar si som en una habitació PARELL o SENAR podrà deduir, des d'aquell moment en endavant, en quin tipus d'habitació estem simplement portant el compte de quantes passes fem i de si canviem o no canviem de paritat.

Ara bé, una cosa és saber si som en una habitació PARELL o SENAR i una altra és saber quina... per eliminar habitacions l'ordinador ha de saber on som, no? Doncs no! A l'ordinador només li cal saber a quines habitacions NO hi som per eliminar alguna d'aquestes habitacions sense fer-nos fora del laberint. I, òbviament, tot i que no pot saber en quina habitació en concret som si que pot saber que no som en cap de les habitacions que no té la nostra paritat. Així, si som en una habitació PARELL eliminarà habitacions SENARS i a l'inrevés.

Ara ja només queda un petit detall per esclarir... en quin moment l'ordinador pot saber, per primera vegada, en quin tipus d'habitació som? T'atreveixes a contestar tu mateix aquesta pregunta?

FCRi finançat per: FECYT