Pregunta

L'efecte de les diferents freqüències de les ones en les plantes

01 febrer 2011 | Biologia, Física, Pregunta, Química

Voldria saber com haig de plantejar un experiment que reflecteixi de forma visual que les ones de diferents freqüències afecten el creixement de les plantes. Gràcies.

Pregunta proposada per: Loli Pla

Primer de tot, caldria concretar quin tipus d’ones et refereixes. Electromagnètiques, acústiques, infraroges, …? La calor, per exemple (radiació infraroja) pot fer créixer les plantes dins d’uns límits, però les microones poden fer malbé una planta, i les ones de radio o TV no està demostrat que tinguin cap afecte.

Si et refereixes a les diferents freqüències de la llum, un possible experiment podria consistir en plantar una mateixa planta, amb iguals condicions de reg, temperatura, i il·luminar-les amb diferents filtres de colors. Llavors, podries mesurar setmanalment l’alçada i la forma de la planta, i a partir d’aquest resultats, treure conclusions.

Fa temps amb un company i un alumne vam fer un experiment amb enciams. Un permanentment il·luminat amb llum vermella, l’altre amb verda, i l’altre natural. El que més creixia era el de la llum verda, i el que menys el de la llum vermella.

Jordi Mazón
Professor i investigador al Departament de Física Aplicada de l’Escola Politècnica Superior de Castelldefels (EPSC).