Notícies

L'astrofísica Mariona Badenas explica els experiments a la missió simulada a Mart

12 juny 2019 | Notícies

L’astrofísica Mariona Badenas acaba de tornar de la missió LATAM-III a l’Estació d’Investigació del Desert de Mart (MDSR, en les seves sigles en anglès) al desert nord-americà d’Utah, on ha experimentat com serien les condicions d’una expedició real a Mart.
Els objectius d’aquesta expedició han estat la ciència, la divulgació i l’esperit de col·laboració, els quals no només han guiat el dia a dia de la tripulació (formada per 7 membres de 6 països diferents), sinó també els projectes de recerca que LATAM-III ha dut a terme al MDRS.
Els resultats dels experiments fets són els que Badenas ens resumeix al darrer post publicat de l’aventura científica, que la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi), a través del seu portal de divulgació científica, Recerca en Acció, ha difós durant els 15 dies que ha durat l’expedició.
Durant la missió, l’astrofísica ha usat el telescopi robòtic de l’estació per estudiar cúmuls estel·lars i intentar detectar asteroides desconeguts i d’altres cossos menors, i fer astrofotografia. També ha fet observacions de la cromosfera solar durant el dia mitjançant un telescopi solar.