Notícies | Totes les àrees

Èxit de participació de la Nit de la Recerca

13 octubre 2009 | Notícies, Totes les àrees

El passat divendres 25 de setembre Girona va acollir la cinquena edició de la Nit de la Recerca.

Al llarg de tot el dia, 14 grups d'investigació de la Universitat de Girona van fer experiments davant del públic i van realitzar activitats participatives per tal d'apropar la recerca a la ciutadania. La diada va aplegar a més de 2.000 visitants de totes les edats.

Entre d'altres propostes, una de les activitats que va atreure més l'atenció fou la versió en directe de Ciència a la cuina . Així, els mateixos científics de la Universitat de Girona que podeu veure en aquest projecte de Recerca en Acció també van realitzar  experiments en directe davant del públic.

A més, els visitants van passar una bona estona amb el joc interactiu Qui es qui? Aquesta aplicació mostra dues imatges de diversos investigadors  i investigadores, fent feina i en hores de lleure, i demana als usuaris que els aparellin.

En síntesi, la Nit de la Recerca es consolida com una bona ocasió per a viure la ciència de forma participativa i lúdica. Es tracta d'una iniciativa impulsada per la Comissió Europea que se celebra de forma simultània a 150 ciutats de 30 països. A Catalunya, la iniciativa ha estat coordinada per la Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital de la Universitat de Girona, i ha comptat amb la participació activa de l' AGAUR i del portal Recerca en Acció.

Ciència a la cuina a la nit de la recerca

La nit de la recerca celebrada el 25 de setembre a Girona va comptar amb els experiments dels investigadors i investigadores de Ciència a la cuina. Els vols fer a casa? Són molt fàcils de fer! Descobreix-los aquí!

La nit de la recerca