Notícies

Comença l'any Darwin

13 febrer 2009 | Notícies

Fa 200 anys, un 12 de febrer de 1808, va nèixer el científic que va proposar la teoria de l'evolució de les espècies, una de les millors idees científiques mai concebudes.

Per a commemorar-ho hi ha en marxa un llarg seguit de actes i de celebracions. Entre d'altres propostes, us suggerim les següents:

Un nou portal sobre l'evolució. L'Institut català de Paleoecologia Humana i Evolució Social ha creat el nou portal Evoluciona, amb el lema "interpreta amb nosaltres l'evolució humana". Compta amb notícies, informació i recursos didàctics.

Número especial de la revista Mètode. La prestigiosa publicació ha editat un número commemoratiu que, a través dels diferents articles, repassa les investigacions que Darwin va realizar en diversos camps com la botànica, la geologia o la zoologia.

Número especial de The Lancet. La prestigiosa revista anglesa The Lancet ha tret un magnífic número especial dedicat a Darwin que analitza a fons la seva obra mitjançant articles d'autors de diverses disciplines científiques.

Darwin al dia. La revista Medi Ambient Tecnologia i Cultura edita un número monogràfic on diversos autors actualitzen el darwinisme a la llum dels coneixements científics actuals.

Recursos pedagògics. El Centre de Documentació i Experimentació en Ciències  del Departament d'Ensenyament  presenta un complert recull d'activitats pedagògiques de tota mena adreçades a les escoles.  Hi ha diversos jocs, simulacions i activitats en línea.

Seguiment d'una expedició a Terra del Foc. Recerca en Acció també participarà de l'Any Darwin. A finals d'any farem el seguiment d'una expedició científica del CSIC que visitarà Terra del Foc, un indret que Darwin va visitar i on descriure les tribus dels "fueguinos" que hi habitaven. Serà una bona manera d'acomiadar l'any!