basic | Notícies

Celebrem els 10 anys de Recerca en Acció !

12 gener 2017 | basic, Notícies

El Tibet, l’Àrtic, Madagascar, Cap Verd, Brasil, les Galápagos, Ruanda, Terra del Foc, el Pacífic, Tanzània, els Andes, Tunísia…. en els seus 10 anys d’existència, que commemorem ara, el portal de divulgació científica Recerca en Acció de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi), ha fet el seguiment d’estades de científics catalans en aquestes i d’altres localitzacions arreu el planeta. El resultat és una col·lecció de relats, acompanyats de fotografies i vídeos,  que documenten temes de recerca molt diversos: l’estudi dels  goril·les dels volcans Virunga, la cultura de l’antic regne de Zhang-zhung a la remota regió tibetana de Txhangtang, la vida microbiana a l’Àrtic,. els secrets de la nidificació del trencalòs al Pirineu…..(vegeu la secció Aventures Científiques).  Tot aquest material és a l’abast de tothom a Recerca en Acció, on es pot consultar lliurement i recrear tota mena d’expedicions i aventures relacionades amb la recerca i amb la ciència.
En paral·lel, Recerca en Acció ha anat consolidant en aquests anys un seguit de recursos i seccions amb un fons de continguts destacable. Entre d’altres, destaquen la secció Experimenta, que aplega actualment 142 propostes d’experiments científics en vídeo, molts d’ells realitzats per alumnes de primària, secundària i batxillerat. El canal ‘Recerca en Acció’ de YouTube compta amb més de 750 vídeos, que sumen avui unes 340.000 visualitzacions. Així mateix, s’han realitzat diversos Jocs i Simulacions de producció pròpia. El portal disposa de 66.000 usuaris i té 5.000 seguidors a Twitter.
Recerca en Acció també dóna resposta a les Preguntes enviades pels lectors  (hores d’ara n’hi ha 111, totes elles contestades per un científic) i dibuixa un esbós de mapa de Turisme científic al nostre país, amb més d’un centenar de propostes.
En aquests moments, Recerca en Acció ha començat el seguiment d’una nova expedició:  la que protagonitzarà el químic, oceanògraf i investigador de l’Institut de Ciències del Mar Rafel Simó, que actualment està iniciant la seva singladura a bord del trencaglaç rus Akademik Treshnikov.