Treballar per Projectes en àmbits STEM: orientacions i propostes

30 novembre 2017 | Biologia, ESO, Física, Geologia, Matemàtiques, Material didàctic, Química, Tecnologia i enginyeria

L’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) és una metodologia clau per aconseguir innovar a l’ensenyament. El seu ús es va estenent, però encara queda molt camí per a recórrer.
Aquest va ser el motiu d’una sessió, dins el programa Ciència i Aula, que va reunir a tres experts el dia 29 de novembre de 2017: Jordi Domènech, professor de Biologia i Geologia del Institut Marta Estrada de Granollers, Silvia Lope, professora de Biologia i Geologia, àmbit científic del CESIRE i Lluís Mora, professor de Matemàtiques, àmbit matemàtic i director del CESIRE.
Podeu accedir aquí al power point que van projectar els tres ponents durant la sessió, i que va servir per  presentar els materials que es van generar a ‘STEM # ABP, les jornades de formació al voltant del treball per projectes en àmbits STEM, que van tenir lloc l’any passat organitzades pel CESIRE i per l’FCRi.
Entre d’altres, els autors van presentar les bastides per al disseny de projectes: es tracta de plantilles o esquemes que faciliten l’estructuració de nous projectes. També es van donar a conèixer els projectes presentats a les jornades, al voltant de 90, i els primers resultats de la seva anàlisi.