Investigador/ora

Josep Maria

26 març 2008 | Investigador/ora

Josep M. Trigo Rodríguez (València 1970) és un astrofísic que treballa com a investigador JAE-Doc a l'   Institut de Ciències de l'Espai (CSIC-IEEC). El seu camp d'investigació tracta les propietats físico-químiques dels cossos menors del Sistema Solar (asteroides, cometes i meteoroides) i el seu paper en la formació dels planetes. També estudia els processos d'interacció d'aquests objectes amb les atmosferes planetàries que origina els anomenats meteors i bòlids.

Va ser membre del Institut de Geofísica i Física Planetaria a la Universitat de California Los Angeles (UCLA) entre 2003 y 2005. Va ser professor associat de la Universitat Jaume I de Castelló entre 1999 i 2003. També ha publicat sis llibres de divulgació en català i castellà, entre els que destaquen Nosaltres a l'Univers (1999) i l'Origen del Sistema Solar (2000). Des de jove s'ha involucrat activament en la divulgació científica, amb articles a la premsa, conferències i comissariat d'exposicions sobre astronomia i meteorits. Va treballar també al Planetari de Castelló desenvolupant programes de planetari i material divulgatiu durant dotze anys.

És membre fundador de la Xarxa d'Investigació sobre Bòlids i Meteorits i membre de la International Astronomical Union (IAU), la Meteoritical Society, la Sociedad Española de Astonomía (SEA) y la Real Sociedad Española de Física (RSEF).