Investigador/ora

Jordi Galindo

13 juliol 2010 | Investigador/ora

Qui ets i què fas: Em dic Jordi Galindo i sóc conservador de l’Institut Català de Paleontologia. La meva feina consisteix en gestionar els magatzems per garantir la conservació de les restes fòssils que provenen de les diverses excavacions paleontològiques que es fan a Catalunya. Això implica conèixer molt bé el dia a dia de les diverses intervencions paleontològiques i les potencialitats dels diversos jaciments excavats. A tall d’exemple, enguany  ens entraran uns 42.000 exemplars.

Recomana’ns un llibre, i un web de divulgació científica.

Dinosaurios del Levante Peninsular és un llibre de divulgació prou rigorós i entenedor sobre els dinosaures que s’han trobat als Països Catalans. Tot i que es troba en construcció, el nostre web serà una referència obligada a tots els amant de la paleontologia i les descobertes científiques.

Recomana’ns un museu o un centre divulgatiu.

Us recomanaré un museu que s’inaugurà la segona quinzena d’enguany, el Museu de l’Institut Català de Paleontologia. És un exemple de com seran els museus del segle en que ens trobem…

No puc evitar quedar bocabadat davant les restes que varen deixar els organismes que varen viure en èpoques geològiques, i la informació que en podem treure per reconstruir la fauna, la flora i els ecosistemes.

Entre els meus llibres no hi pot faltar La Vida Maravillosa de Stephen Jay Gould.

El meu lloc preferit per perdre’m és el Bosc de Virós (La Vallferera, Pallars Sobirà).

Un somni a la meva vida seria poder trobar un primat hominoïdeu en connexió anatòmica (sencer) en alguns dels nostres extraordinaris jaciments del Miocè mitjà i superior ( entre 14 i 9 milions d’anys).

Les pel·lícules de la trilogia del Senyor dels anells són imprescindibles.

Una ciutat especial… Roma.

Una petita meravella que sovint tenim molt a prop i podem ignorar és el silenci.