Investigador/ora

Jordi Galbany Casals

25 maig 2014 | Investigador/ora

Qui ets i què fas?  Sóc antropòleg físic i primatòleg, vinculat a la George Washington University. Actualment estudio el creixement i desenvolupament dels goril•les de muntanya del Parc Nacional dels Volcans, a Ruanda.
Recomana’ns un llibre i un web de divulgació científica…  El clàssic “La història més bella del món”. Pel que fa a la web, m’agrada molt “Homo & evolució” del JM Cartanyà, per estar al dia de tota la recerca en paleoantropologia.
Recomana’ns un museu o un centre divulgatiu… A Barcelona, el CosmoCaixa i el Museu de Ciències Naturals; i a Washington, el National Museum of Natural History – Smithsonian Institution.
Vaig decidir fer-me científic…. perquè tinc molta curiositat i vull saber com funciona el nostre planeta, sobretot els éssers que l’habiten.
El que m’agrada de fer recerca… és que puc generar coneixement i transmetre’l a la societat.
Una pel•lícula que m’encanta… “El planeta dels simis”, però la primera, eh! També està molt bé “A la recerca del foc”.
Una ciutat especial… Istanbul.
A la meva discografia… no hi falten Els Catarres.

1. Alfons Rodríguez

Estima Jordi, ens vem coneixer a Musanze, fa un any. Soc periodista i m’ agradaría tener el teu email per fer-te una consulta relacionada ab National Geographic Magazine.
    Moltes gràcies
    Alfons Rodríguez.

2. Alfons Rodríguez

Disculpeu el corrector automàtic del meu missatge anterior, canvía les paraules com vol!! ;-))

3. Martí Nagel

Hola Jordi, estic molt interessat en el tema de la conservació de la vida salvatge i després de fer certa recerca m’agradaria preguntar-te:
    És inevitable la extinció dela goriles de muntanya?
    Hi podria haver una recuperació de la població d’aquesta especie?
    Moltes gràcies pel teu temps i felicitats per la gran feina que has fet fins ara.

• Jordi Galbany

Hola Martí,
      L’extinció no és inevitable. Està a les nostres mans poder salvar aquestes poblacions de goril·les per molt temps… El problema, però, és el reduït hàbitat que ocupen, i que costa molt poder ampliar donada la gran densitat de població humana a la zona. Actualment els goril·les de muntanya estan en creixement pel que fa al nombre d’efectius, però l’hàbitat segueix essent el mateix aquestes darreres dècades…
      jordi

4. David

Hola Jordi bon dia, el meu nom és David Rodríguez. Aquest estiu visitarem Kigali, juntament amb la meva parella i i anirem a Visitar el parc de Volcanoes. Et vaig escoltar l’altre dia a la ràdio i volia parlar amb tu si tinguessis temps, encara que sigui via mail. M’encanta la feina que feu i no voldria perdre’m res. També visitarem el museu del Genocidi. Moltes gràcies.

• jordi