Investigador/ora

Carmen Chica

05 agost 2010 | Investigador/ora

Solament sóc científica per contagi: he treballat molts anys amb investigadors!

Qui ets i què fas?

Sóc la Carmen Chica. He treballat molts anys amb científics i he conegut gent interessantíssima, senzilla, i accessible el qual caracteritza les persones de qualitat. Treballo en difusió de la ciència i promoció dels estudis de ciència i tecnologia entre el joves.

Estimo els animals; no entenc la crueltat ni l’abandonament. Caldria aprofitar el seu potencial per col·lectius amb necessitats especials, residències de tercera edat, persones disminuïdes físiques i psíquiques, etc.

Recomana’ns un llibre

Només un? Recomano Cazadores de microbios, de Paul de Kruif, El anillo del rey Salomón, de Konrad Lorenz i Memorias de un activista social de la ciencia, de Jon Beckwith.

Recomana’ns un museu o un centre divulgatiu

El Cosmocaixa de Barcelona i els muses de ciència d’A Coruña.

Vaig decidir fer-me científic/a perquè… Solament sóc científica per contagi; he treballat molts anys amb investigadors de l’àmbit de la microbiologia però jo vaig estudiar psicologia.

El que m’agrada de la difusió científica és… Compartir el que sé o he aprés i trobo interessant

A la meva discografia no hi falta… Angelo Branduardi, Nana Mouskouri, Mercedes Sosa, Paco Ibáñez, Joan M. Serrat i Mikis Theodorakis.

Quan arribo a casa el primer que faig és… Acariciar el meu gat

Entre els meus llibres no hi pot faltar…

El cuarteto de Alejandría, El nombre de la rosa i La región más transparente.

El meu lloc preferit per perdre’m és… Un indret de muntanya des d’on es vegi el mar.

Per esbargir-me no hi ha res com… Una hamaca, un refresc i un llibre o una peli.

El viatge que em va encantar va ser… Egipte amb Alexandria,  les Galàpagos, Iguazu, Praga… no puc dir un sol lloc!

Un somni a la meva vida seria… Viure en una ciutat tranquil·la.

La meva pel·lícula preferida es El hombre que pudo reinar de John Houston amb Sean Connery i Michael Caine, basada en un conte de Rudyard Kipling.

Una ciutat especial… Praga. Em va agradar tant que hi vaig anar 5 anys seguits. Ara no ho faig des de fa molt, i em fa por per si ha canviat massa.

Una petita meravella que sovint tenim molt a prop i podem ignorar és… Ni és petita ni ignorada, però és una gran meravella: el mar