Investigador/ora

Anna Bordas Tissier

29 novembre 2013 | Investigador/ora

Qui ets i què fas? Sóc arqueòloga, llicenciada per la Universitat Autònoma de Barcelona. En vaig especialitzar en l’estudi de les comunitats prehistòriques en el període del Neolític a Catalunya, sobre els quals he realitzat diversos estudis i publicacions. Des del 2000 he treballat en diverses intervencions arqueològiques a la ciutat de Barcelona, en les quals he pogut no només estudiar aquestes comunitats sinó també aprofundir en l’evolució i adaptació de l’espai per part dels grups humans a través del temps, aspecte que sempre m’ha interessat en gran mesura.

Recomana’ns un llibre i un web de divulgació científica… Com a llibre per introduir-nos en el món de l’arqueologia recomanaria “Arqueologia , una ecologia de l’home” de Karl W. Butzer. Com a web recomanaria esmateria.com

Recomana’ns un museu o un centre divulgatiu…  El parc i museu d’arqueologia Laténium a Hauterive-Neuchâtel, Suïssa.

Vaig decidir fer-me científic perquè…  Sempre he estat una persona molt inquieta i curiosa. No he tingut mai prou amb el discurs científic establert, i sempre he volgut anar més enllà, saber el perquè de les coses, L’arqueologia és una de les ciències més noves i que constantment s’alimenta d’aportacions d’altres camps la qual cosa comporta un constant reciclatge i, això, satisfà la meva curiositat.

El que m’agrada de fer recerca és… que cada dia en una excavació es una descoberta nova, que constantment ens hem de plantejar noves hipòtesis que contrastem, i sobretot, el treball en equip en gran part de la recerca arqueològica que hem d’anar encaixant com un trencaclosques.

El meu lloc preferit per perdre’m és…  Qualsevol illa petita  o cala del Mediterrani, a poder ser sense gent.

Una ciutat especial…  Barcelona

Una petita meravella que sovint tenim molt a prop i podem ignorar és…  La Vall del riu Tenes, a 30 km de Barcelona i ens permet gaudir de les millors vistes del Vallès i amaga racons on encara és possible sentir-se part de la natura.