• Aventures científiques
  • Experimenta
  • Notícies
  • Pregunta
  • Jocs i recursos educatius
  • Turisme científic
  • Cerca avançada
  • Aventures científiques
  • Experimenta
  • Notícies
  • Pregunta
  • Jocs i recursos educatius
  • Turisme científic
  • Cerca avançada
Inici7: Què vol dir ser Cap d’un grup investigado ...
Tornar

7: Què vol dir ser Cap d’un grup investigador?

13 desembre, 2006

Avui m’agradaria explicar-vos què vol dir ser cap d’un grup investigador.

El responsable de grup té una doble responsabilitat. Per un costat, tenir cura de que els objectius científics del projecte es compleixin. I per l’altre, fomentar un ambient amable dins el qual els membres de l’equip puguin conviure cordialment per tal d’aconseguir l’execució del primer objectiu. És una posició interessant perquè posa a prova la capacitat, no només de comunicar, sinó també la de comprendre les diferents formes de ser dels membres del grup. En un vaixell, i especialment en expedicions llargues, el responsable de grup ha de ser molt hàbil perquè l’ambient tancat i de convivència intensa, fa que situacions normals a terra ferma es converteixin en moments tensos o difícil quan s’està a bord.

Els obstacles que sorgeixen durant la posta a punt del laboratori i el contenidor climatitzat i que necessiten la intervenció de membres de la tripulació del Polarstern han de ser comunicats pel responsable del grup de treball al Cap Científic que en aquest cas és en Julian Gutt. Aquest és el canal natural de comunicació del grup científic amb la tripulació. Aquesta és molt eficient i amable i els problemes que hem tingut han durat molt poc gràcies a la seva ràpida resposta.

Una altra tasca important a bord és complir amb les responsabilitats que la resta dels grups i en Julian esperen del nostre equip, per exemple, assistir a les reunions per tal de dissenyar l’estratègia de mostratge. Aquestes reunions, a vegades, són complicades perquè els interessos científics dels altres expedicionaris poden ser diferents dels nostres i requereixen investigar en zones especials i realitzar activitats que consumeixen molt temps de vaixell. Les taules de negociació poden arribar a generar moments tensos en els quals s’ha de mantenir una actitud serena per tal d’aconseguir l’espai i el temps necessaris per tal de complir amb els nostres objectius científics. Una altra activitat important en la discussió és l’obtenció d’espai en els laboratoris i contenidors climatitzats que no sempre són suficients per a cobrir les necessitats de tots els científics.

Estic molt content per ser el responsable d’un equip tan entusiasta i divertit. L’Elisabet, la Laura, la Ida i en Pablo són un grup genial que, a més de generar un ambient amable i enjogassat, facilita el desenvolupament de l’activitat en els laboratoris. Espero poder respondre sempre com s’ho mereixen i, a més, deixar una imatge positiva de les institucions que representem entre els nostres col·legues de bord.

Cap de l’equip científic de l’Institut de Ciències del Mar

Enrique Isla

Latitud:  -70º 5′ S
Longitud:  -8º 0′ W
Hora: 12:00 h
Velocitat del vent a coberta: 8 (m/seg)
Temperatura de l’aire: -3.7 ºC

Logo de l'equip científic

Aquesta és la imatge relacionada amb els objectius del nostre equip científic d’aquesta expedició (ANTXXIII/8).
Estora d'esponges

Les esponges són els organismes dominants a la majoria de fons marins antàrtics.

Etiquetes: Antàrtida, Canvi climàtic a l'Antàrtida?, Metodologia de treball, Zones polars

Comparteix!
Tweet

Respondre Cancel·la les respostes

Equip Investigador

Pablo José López

Josep Maria Gili

Enrique Isla

Veure tot l'equip »

Diari de Recerca

El projecte »

28: És l’hora del comiat!

27: Els fons marins a Larsen

26: Recol·lectant a Larsen

25: Larsen i el canvi climàtic

24: Anem cap a Larsen

23: Els peixos antàrtics

22: Observant la columna d’aigua de mar

21: Xarxes i trampes

20: El Nadal a l’Antàrtida

19: Cap a les illes South Shetland

18: Com estudiem els bacteris marins?

17: Els sediments dels fons marins

16: Bon Nadal

15: L’illa elefant

14: Informe del Cap Científic de l’expedició

13: Comença el mostratge del fons marí

12: Com ens comuniquem a bord del Polarstern?

11: Informe del Cap Científic de l’expedició

10: Visita a Neumayer

9: Tractament de residus

8: El gel marí

7: Què vol dir ser Cap d’un grup investigador?

6: Arribem a la badia d’Atka

5: El vaixell Polarstern

4: Traspassem el Cercle Polar Antàrtic

3: Informe del Cap Científic de l’expedició

2: Ens instal·lem al Polarstern

1: Comença l’expedició

Piulades recents

  • 🎨Ajudem a emplenar les xarxes amb dibuixos de 👩‍🔬científiques! Participa en el concurs de @icmabCSIC! 👇 https://t.co/YZlpECZfDY
  • 📣Es posa en marxa a l'Hospitalet el programa #PetitsTalentsCientífics per fomentar l’interès per les #ciències entr… https://t.co/0Dlpgobl79
  • RT @fundaciorecerca: ⌛️#Taldiacomavui de 1897 va néixer la física Caroline Emilie "Lili" Bleeker, que va dissenyar i fabricar instruments ò…
Amb el suport de:
Copyright © 2014 Design by FCRi.cat.
  • Qui som
  • Contacte
  • Avís legal
  • RSS
Atenció! Aquest lloc web utilitza cookies i tecnologies similars. Si no canvia la configuració del seu navegador, vostè n’accepta l’ús.
Veure política de privacitat i condicions d’ús
Acceptar