• Aventures científiques
  • Experimenta
  • Notícies
  • Pregunta
  • Jocs i recursos educatius
  • Turisme científic
  • Cerca avançada
  • Aventures científiques
  • Experimenta
  • Notícies
  • Pregunta
  • Jocs i recursos educatius
  • Turisme científic
  • Cerca avançada
IniciMesurem la capacitat pulmonar
Tornar

Mesurem la capacitat pulmonar

29 juny, 2012

Quina quantitat d’aire hi ha als pulmons? Quin espai ocupa?

Escola Josep Barceló i Matas (Palafrugell)

Menció dins la categoria de Primària

Aquest  experiment el realitzem a cicle superior de Primària quan treballem l’aparell respiratori. Però també serveix per a treballar altres conceptes. Els nens aprenen que l’aire ocupa un espai i també que per poder omplir alguna cosa primer cal buidar-la.

Per fer-lo necessitem una ampolla de 2 litres, una palla flexible, una cubeta i aigua.

Es posa uns quatres dits d’aigua a la cubeta. S’omple l’ampolla, es tapa, es gira de cap per avall i es posa vertical a la cubeta amb el coll dins l’aigua. Es destapa i comprovem que no es buida. Introduïm  pel coll la part curta de la palleta i bufem per l’altre extrem.

Quan bufen dins l’ampolla plena l’aire que expulsem desplaça l’aigua per ocupar el seu lloc. D’aquesta manera podem retenir-lo per a quantificar-lo. Cal especificar-los que un cop ja no podem més encara queda una mica d’aire dins, ja que si no els pulmons s’aixafarien.



 

Etiquetes: X(p)rimenta la ciència més jove

Comparteix!
Tweet

Respondre Cancel·la les respostes

Equip Investigador

Recerca en acció

Veure tot l'equip »

Diari de Recerca

El projecte »

La mar morta a casa

L’efecte rebuf

La cambra fosca

Fem un arc de Sant Martí casolà

L’aigua, sempre bull a 100 graus?

La Llei de Boyle Mariotte

La resistència de les estructures

L’aigua entra sola

Simulem la respiració pulmonar

L’osmosi i la patata màgica

Cremem una avellana

Experimentam amb l’Acetona

Quimioluminescència

Dualitat ona-partícula

L’espelma que es gronxa

Pressió hidrostàtica sobre les nous

Densitat i miscibilitat dels líquids

Smog fotoquímic a partir de monedes d’un cèntim

Com podem mesurar la pluja?

Detectem les proteïnes dels aliments

El principi d’acció i reacció amb coets casolans

La capacitat calorífica de l’aigua

La caiguda més lenta

Separem la part sòlida i líquida de la llet

Mesurem la capacitat pulmonar

Massa i volum de l’aire

La variació de la pressió atmosfèrica

Construcció d’un espiròmetre

La resonància entre dues copes

Seguiment a temps real de l’electròlisi d’una dissolució de sal comuna

Densitat i distribució de les capes de la Terra

La pressió atmosfèrica existeix!!

Equilibris

Representació dels efectes de la pressió atmosfèrica

Construcció d’un submarí

Mesurem la inclinació de l’eix terrestre

Conducció de l’electricitat en l’aigua

Construïm una pila de Volta

Composició de dos moviments (pèndol i el·lipse)

Determinació de l’acceleració de la gravetat

Fenòmens físics de la llum

L’electromagnetisme

Representació química dels tints pel cabell

L’aire

Tinta amb llimona

Monedes que canvien de color

El PH dels analgèsics

Determinació de la formula del sulfat de coure

Fem un petit tornado!

Piulades recents

  • 📸🔬Docents! Animeu els vostres alumnes a participar-hi! 👇 https://t.co/AqMDAiBN5P
  • 📣Atenció! Hem obert la convocatòria del concurs de 📹vídeos de #ciència en català X(p)rimenta 2021. Feu una ullada a… https://t.co/kEdoJmEYOK
  • 📣Oberta la inscripció per a participar a #Physicat, el concurs de problemes de #física adreçat a alumnes de… https://t.co/bwBMgg79X5
Amb el suport de:
Copyright © 2014 Design by FCRi.cat.
  • Qui som
  • Contacte
  • Avís legal
  • RSS
Atenció! Aquest lloc web utilitza cookies i tecnologies similars. Si no canvia la configuració del seu navegador, vostè n’accepta l’ús.
Veure política de privacitat i condicions d’ús
Acceptar