• Aventures científiques
  • Experimenta
  • Notícies
  • Pregunta
  • Jocs i recursos educatius
  • Turisme científic
  • Cerca avançada
  • Aventures científiques
  • Experimenta
  • Notícies
  • Pregunta
  • Jocs i recursos educatius
  • Turisme científic
  • Cerca avançada
IniciL’aire
Tornar

L’aire

1 agost, 2011

Experimentem amb l’aire, Escola d’Educació Especial “Les Aigües” de Mataró

Menció d’Honor dins X(p)rimenta

L’objectiu principal dels experiments és descobrir que nosaltres amb el nostre cos produïm aire i que podem observar la seva força i la seva direccionalitat.

 

Es presenten els següents experiments:

– Inflar un globus (per experimentar que nosaltres podem produir aire i que l’aire ocupa un volum)

– Apagar espelmes ( per experimentar que amb la pròpia bufada s’apaguen les espelmes enceses, es transformen amb la força de l’aire) 

– Moure un senzill veler ( per experimentar que si la força de l’aire és forta , les veles es mouen, i el veler “navega”).

– Girar un molinet de vent (per  comprovar el moviment del vent sentint l’efecte de l’aire al interaccionar la pròpia bufada i el molinet)

– Bufar plomes de colors amb una canyeta ( podrem seguir el traç de la direccionalitat en línia recta de l’aire).

Les experiències realitzades mostren les connexions que establim a l’aula en situacions d’ensenyament-aprenentatge amb l’entorn proper. Intento que els meus alumnes d’Educació Especial es facin preguntes experimentant amb l’aire, observant i vivint els canvis i efectes que es produeixen amb la nostra acció.

Aquests experiments s’han portat a terme en una tutoria de quatre alumnes de l’Escola d’Educació Especial  “Les Aigües” de Mataró. Aquest és el primer curs que pertanyen a l’Etapa de Secundària. Els quatre alumnes actualment tenen 13 anys.

La metodologia utilitzada en aquesta unitat es basa en l’experimentació i descobriment propi de la força i direccionalitat de l’aire. Mitjançant aquests experiments, els alumnes es motiven, comproven, i expressen posteriorment interpretant i concretant el treball realitzat. Així, elaborem explicacions lògiques i racionals que tenen en compte, per una banda, les necessitats educatives especials del grup, i faciliten:

– La recerca d’explicacions racionals als fenòmens observats.

– S’ajuda a buscar respostes o solucions als experiments científics, a partir del plantejament de les preguntes i hipòtesis investigables.

– Permet deduir conclusions a partir de les evidencies obtingudes.

– Es reflexiona sobre el propi procés d’aprenentatge.

 

Experiment: l’Aire 

Centre: Escola d’Educació especial “Les Aigües” (Mataró)

Mestre: Paquita Belmonte Quero

Alumnes:

      Paula Àlvarez Boronat

      Gabi Milano Navarro

      Mariona Hidalgo Llevat

      Irene Zarco Sánchez

 

 

 

Etiquetes: X(p)rimenta la ciència més jove

Comparteix!
Tweet

Respondre Cancel·la les respostes

Equip Investigador

Recerca en acció

Veure tot l'equip »

Diari de Recerca

El projecte »

La mar morta a casa

L’efecte rebuf

La cambra fosca

Fem un arc de Sant Martí casolà

L’aigua, sempre bull a 100 graus?

La Llei de Boyle Mariotte

La resistència de les estructures

L’aigua entra sola

Simulem la respiració pulmonar

L’osmosi i la patata màgica

Cremem una avellana

Experimentam amb l’Acetona

Quimioluminescència

Dualitat ona-partícula

L’espelma que es gronxa

Pressió hidrostàtica sobre les nous

Densitat i miscibilitat dels líquids

Smog fotoquímic a partir de monedes d’un cèntim

Com podem mesurar la pluja?

Detectem les proteïnes dels aliments

El principi d’acció i reacció amb coets casolans

La capacitat calorífica de l’aigua

La caiguda més lenta

Separem la part sòlida i líquida de la llet

Mesurem la capacitat pulmonar

Massa i volum de l’aire

La variació de la pressió atmosfèrica

Construcció d’un espiròmetre

La resonància entre dues copes

Seguiment a temps real de l’electròlisi d’una dissolució de sal comuna

Densitat i distribució de les capes de la Terra

La pressió atmosfèrica existeix!!

Equilibris

Representació dels efectes de la pressió atmosfèrica

Construcció d’un submarí

Mesurem la inclinació de l’eix terrestre

Conducció de l’electricitat en l’aigua

Construïm una pila de Volta

Composició de dos moviments (pèndol i el·lipse)

Determinació de l’acceleració de la gravetat

Fenòmens físics de la llum

L’electromagnetisme

Representació química dels tints pel cabell

L’aire

Tinta amb llimona

Monedes que canvien de color

El PH dels analgèsics

Determinació de la formula del sulfat de coure

Fem un petit tornado!

Piulades recents

  • 🗞️Què passa quan un institut de #secundària decideix estratègicament treballar les matèries des d'una perspectiva… https://t.co/MD2jIfjPbR
  • 📸🔬Docents! Animeu els vostres alumnes a participar-hi! 👇 https://t.co/AqMDAiBN5P
  • 📣Atenció! Hem obert la convocatòria del concurs de 📹vídeos de #ciència en català X(p)rimenta 2021. Feu una ullada a… https://t.co/kEdoJmEYOK
Amb el suport de:
Copyright © 2014 Design by FCRi.cat.
  • Qui som
  • Contacte
  • Avís legal
  • RSS
Atenció! Aquest lloc web utilitza cookies i tecnologies similars. Si no canvia la configuració del seu navegador, vostè n’accepta l’ús.
Veure política de privacitat i condicions d’ús
Acceptar