• Aventures científiques
  • Experimenta
  • Notícies
  • Pregunta
  • Jocs i recursos educatius
  • Turisme científic
  • Cerca avançada
  • Aventures científiques
  • Experimenta
  • Notícies
  • Pregunta
  • Jocs i recursos educatius
  • Turisme científic
  • Cerca avançada
Inici3: Programes capaços d’aprendre: l’exemple del 20Q ...
Tornar

3: Programes capaços d’aprendre: l’exemple del 20Q

3 febrer, 2015

Ara que ja tenim una mica més clar què és la Intel·ligència Artificial, creieu que un programa d’ordinador podria ser capaç d’endevinar què esteu pensant simplement fent-vos unes quantes preguntes? Ho podeu provar aquí, en algun dels idiomes que us ofereix:

Capture_20q

20Q.net: http://www.20q.net/

 

Si heu pensat un objecte comú, que la majoria de gent conegui, segurament el programa us l’haurà endevinat, i és molt possible que amb menys de 20 preguntes. Com ja haureu imaginat, 20Q significa 20 Questions.

Com funciona? La resposta curta és “amb Intel·ligència Artificial”. La resposta llarga és que hi ha programes d’ordinador (per exemple les xarxes neuronals que imiten les connexions de neurones) que són capaços d’aprendre coses. Quanta més gent juga al 20Q més bo és el programa, perquè va augmentant el seu coneixement.

La història d’aquest programa en concret neix el 1988, quan un inventor canadenc anomenat Robin Burgener va programar una xarxa neuronal capaç de jugar al joc de les 20 preguntes, però sense una llibreria de coneixement com la que té ara en la actualitat. Ell simplement li va ensenyar a respondre preguntes sobre l’element “gat”, i va compartir el programa amb amics seus perquè hi juguessin i anessin augmentant el coneixement del programa. El 1995 el va penjar online, i des de llavors s’han jugat més d’un milió de partides, i la capacitat d’endevinar objectes del programa ha crescut moltíssim.

 


Etiquetes: Hi ha Intel·ligència Artificial a la Terra?

Comparteix!
Tweet

Respondre Cancel·la les respostes

Equip Investigador

Belén Caparrós

Eduard Muntaner Perich

Veure tot l'equip »

Diari de Recerca

El projecte »

7: Un món molt nou

6: IA a la Terra: Wii Sports Tenis

5: IA a la Terra: l’aplicació SIRI

4: IA a la Terra: el robot ROOMBA

3: Programes capaços d’aprendre: l’exemple del 20Q

2: Com podem saber si una màquina és intel•ligent? (el test de Turing)

1: Hi ha màquines intel·ligents? Definim la Intel·ligència Artificial

Piulades recents

  • RT @CcivicsBCN: 😷 El @ccgolferichs i @ISGLOBALorg parlen de la #Covid19 al cicle "Societat contemporània: Covid-19, una anàlisi interdiscip…
  • 📰40.000 infants s'han acostat a la #ciència gràcies al Lab 0-6 en els seus cinc anys de vida. 👉… https://t.co/zZ1sysBlai
  • ❄️🐤Quan arriba el fred, les menjadores poden atreure moltes espècies d’ocells afamats. 📹Aquest vídeo ens dona infor… https://t.co/uJdqUdFa8x
Amb el suport de:
Copyright © 2014 Design by FCRi.cat.
  • Qui som
  • Contacte
  • Avís legal
  • RSS
Atenció! Aquest lloc web utilitza cookies i tecnologies similars. Si no canvia la configuració del seu navegador, vostè n’accepta l’ús.
Veure política de privacitat i condicions d’ús
Acceptar